Peter Barkar, HMS-og seriøsitetsansvarlig på prosjektet (Implenia)

Hva er en vernerunde?

Vi har vernerunder hver uke på anlegget, for å avdekke mulige faremomenter: For å se om tiltak har blitt gjort, og eventuelt foreslå forbedringer.

Av Rita Tvede Bartolomei

De generelle vernerundene har vi en gang per uke (som denne i Herdal tirsdag forrige uke). I tillegg tas det ekstra sikkerhetsbefaringer etter behov – der det er mest aktivitet.

– Akkurat nå er det mye aktivitet på Kvelland, så da gjennomføres det noen ekstra vernerunder der. Det er alltid ledere fra prosjektet med; alt fra driftsledere til arbeidsledere; eller bas – hvem som helst som har ansvaret for den stedlige ledelsen, sier Peter Barkar, HMS- og seriøsitetsansvarlig på prosjektet.


Nysgjerrig på flere glimt bak kulissene på et E39-anlegg? Se det opprinnelige Instagram-innlegget vårt her.

Dette er alle som var med på tirsdagens vernerunde:

✅ Kjell Bjarne Fjellheim (Bas/Mesta)

✅ Rita Tvede Bartolomei (Samfunnskontakt/Stangeland Maskin)

✅ Erik Eiane (Prosjektleder/Implenia)

✅ Arnt Egil Eide (Arbeidsleder/ Implenia)

✅ Henric Berg (Verneombud og grunnarbeider/Stangeland Maskin)

✅ Jan Richard Ringhus (Arbeidsleder/Stangeland Maskin)

✅ Peter Barkar (HMS og seriøsitet/Implenia)

Vil du holde deg oppdatert om hva som skjer på anlegget?

Følg oss på Instagram, og se våre innlegg om fag og folk på E39-prosjektet. Dette er stedet å bli bedre kjent med oss og veien vi bygger for Nye Veier.

Se dette innlegget på Instagram

Et innlegg delt av E39 Lyngdal (@e39lyngdal)



Vil du varsles når nye saker legges ut?

Loading