Hva er status for prosjektet høsten 2024?
Nå er det mindre enn ett år til motorveien vi bygger fra Herdal til Røyskår, skal overleveres Nye Veier. Bli med ut på anlegget sammen med vår prosjektsjef Erik Eiane i Implenia.
Av Rita Tvede Bartolomei
Se de 5 video-intervjuene med Erik, som du kan klikke deg inn på i hvilken som helst rekkefølge, siden det ikke har noe å si for sammenhengen. Intervjuer gjort av samfunnskontakt Rita Tvede Bartolomei i Stangeland Maskin.
I en av videoene forteller Erik også om HMS (helse, miljø og sikkerhet) på anlegget. Her oppfordrer han alle på prosjektet til å være ekstra påpasselige nå som høsten er i gang. Og forklarer hvorfor skuldrene ikke må senkes, nå som vi i tillegg er i innspurten av motorveibyggingen.
Vi gjør oppmerksom på at videoene først ble publisert på vår Instagram i starten av september, så noe mer har skjedd siden da:
Blant annet har de første lagene med asfalt blitt lagt i hele Herdal og gjennom tunnelene (kun slitelaget mangler). Slitelaget er den øverste asfalten som du og jeg skal kjøre på. Kvellandsbrua er også asfaltert, slitelaget gjenstår og kommer på i løpet av høsten. Kantdragere (fundamentet til brurekkverk) er nå helt ferdigstøpte på Kvellandsbrua, og rekkverkene er på. I tillegg er begge bruoverbyggene til Hårikstadbrua støpt ferdige og er nå også komplette med kantdragere.
En gladnyhet for alle som bruker fylkesvei 43 (Fv43) under Kvellandsbrua, er at stålkulverten og lysregulering er fjernet. Det blir ingen flere stenginger av denne veien.
Hold deg oppdatert om hva som skjer på anlegget?
Følg oss på Instagram, og se våre innlegg om fag og folk på E39-prosjektet. Dette er stedet å virkelig bli bedre kjent med oss og veien vi bygger for Nye Veier.
Lurer du på noe om prosjektet vårt?
Ikke nøl med å ta kontakt med Rita på 91103929 eller send e-post til riba@tsmaskin.no.